ÇOCUĞA NASIL YARDIMCI OLUNUR?
3. YAŞ:
-
Benlik ve cinsiyet duygusu gelişir.
-
Kağıt kalem ve boya verilerek resim yapmaya özendirilir.
-
Nesneler tanıtılabilir. (Bana kırmızı kovayı ver, büyük arabayı ver gibi)
-
Çocuğun diğer çocuklarla ilişki kurması sağlanmalı. (dil gelişimi için)
-
Çocukla büyük-küçük ve uzun-kısa oyunları oynayın.
-
Resimler kitaplar gösterin ilk sayfayı siz anlatın diğer onun anlatmasını isteyin. (Neden-Sonuç ilişkisi kurun)
-
Önüne renkli oyuncaklar koyun ve renklerini söylemesini isteyin doğru söylerse ödüllendirin.
-
Nesneleri sözel olarak sağa sola öne arkaya koymasını isteyin doğru yaptığında ödüllendirin.
-
Kışlık ve yazlık kıyafetlerini kendisinin seçmesine izin verin onunla sürtüşmeyin.
-
Kitap alırken kitabını kendisinin seçmesine izin verin.
-
Hadi oyuncaklarını toplayalım diyerek onu özendirin
-
Çocuğu ilgilendiği davranışa yöneltmek istenmeyen davranıştan vazgeçirebilir.
4. YAŞ:
-
Çocukla konuşurken tam ve düzgün cümleler kurmaya dikkat edin onu ver yerine kalemi ver deyin.
-
Çocuğunuzun sorularına sabırla doğru yanıtlar verin onunla evde TV seyretmektense yürüyüşlere çıkın, tiyatro, sinema vs. gidin.
-
Çocuğa bütün bu yaptıklarınızı keyifle yaptığınızı hissettirin. Çünkü çocuk bunları göreviniz için yaptığınızı beden dilinizden anlayabilir.
5. YAŞ:
-
Anne-baba çocuğun sorularına bıkmadan cevap verip olayları sebep sonuç ilişkisi içinde anlatırsa hem çocuğun sözcük bilgisi artmış ve merakını tatmin etmiş hem de olayları birbirine bağlamasına yardım etmiş olur. Örneğin; Camdan dışarı bakma yerine camdan dışarı sarkarsan düşersin denmesi çocuk için tatmin edici olur.
-
Çocuğa ucu küt makas verilerek dergilerden resim kesmesi istenirse ince motor ve kasları geliştirilmiş olur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder